Springe direkt zu Inhalt

Generel Bibliography

General Bibliography: Globalization, the Concept of Religion in China, Market concept

Berger, Peter L.: The Social Reality of Religion, London: Faber & Faber, 1969.

Beyer, Peter: Religion and Globalization, London: Sage, 1994.

Beyer, Peter (Ed.): Religion in the Process of Globalization, Würzburg: Ergon-Verlag, 2001.

Bochinger, Christoph: „Globalisierung der Religion? Transkontinentale Ausbreitung lokaler religiöser Bewegungen im Schnittpunkt von Indigenisierung und Entgrenzung“, in: Bauer, Ulrich (Ed.): Interkulturelle Beziehungen und Kulturwandel in Afrika. Beiträge zur Globalisierungsdebatte, Frankfurt a.M.: Lang, 2001, pp. 197-212.

Campany, Robert Ford: „On the Very Idea of Religions (in the Modern West and in Early Medieval China)”, in: History of Religions 42 (2003), , pp. 287-319.

Clossey, Luke: „Merchants, Migrants, Missionaries, and Globalization in the Early-modern Pacific”, in: Journal of Global History 1 (2006), , pp. 41-58.

Finke, Roger; Stark, Rodney: Acts of Faith. Explaining the Human Side of Religion, Berkeley, CA/Los Angeles/London: University of California Press, 2000.

Finke, Roger; Stark, Rodney: „Religious Choice and Competition”, in: American Sociological Review 63 (1998), , pp. 761-766.

Freiberger, Oliver: „Religion und Globalisierung im Lichte von Orientalismus und Okzidentalismus“, in: Schalk, Peter (Ed.), Religion im Spiegelkabinett. Asiatische Religionsgeschichte im Spannungsfeld zwischen Orientalismus und Okzidentalismus, Uppsala: Uppsala UP, 2003, pp. 63-89.

Goossaert, Vincent: „The Concept of Religion in China and the West”, in: Diogenes 52 (2005), , pp. 13-20.

Gunn, Geoffrey C.: First Globalization. The Eurasian Exchange, 1500-1800, Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2003.

Hexham, Irving; Poewe, Karla O.: New Religions as Global Cultures, Boulder: Westview Press, 1997.

Osterhammel, Jürgen (Ed.): Modernisierung und Modernität in Asien, in: Geschichte und Gesellschaft 28, H. 1, Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2002.

Osterhammel, Jürgen; Petersson, Niels P.: Geschichte der Globalisierung. Dimensionen – Prozesse – Epochen, München: Beck, 2003.

Reiter, Florian C.: Religionen in China: Geschichte, Alltag, Kultur, München: Beck, 2002.

Robertson, Roland: Globalization. Social Theory and Global Culture, London: Sage Publications, 1992.

Tamney, Joseph B.; Chiang, Linda Hsueh Ling (eds.): Modernization, Globalization, and Confucianism in Chinese Societies, Westport, CT: Praeger, 2002.

Weller, Robert P.: „Divided Market Cultures in China: Gender, Enterprise, and Religion", in: Robert W. Hefner (ed.), Market Cultures: Society and Morality in the New Asian Capitalisms, Boulder: Westview, 1998, pp. 78-103.

Yang, Fenggang; Tamney, Joseph B. (eds.): State, Market, and Religions in Chinese Societies, Leiden: Brill, 2005.

Zinser, Hartmut: Der Markt der Religionen, München: Fink, 1997.