Springe direkt zu Inhalt

3.6.6 Lernstrategien | Learning Stragegies | 学习策略

 

  • Ding, Anqi 丁安琪 (2013): Laihua liuxuesheng Hanyu xuexi dongji bianhua chengyin fenxi - jiyu zuowen wenben de dingxing fenxi 来华留学生汉语学习动机变化成因分析——基于作文文本的定性分析. Causes of Chinese language learners’ motivation changes: A qualitative study based on composition text analysis. In: Chinese as a Second Language Research 2 (1), S. 115–139.
  • Diao, Lan (2010): Strategien beim Lesen chinesischer Texte. Ermittlung der Lesestrategien deutscher Schülerinnen und Schüler durch Lautes Denken. In: CHUN - Chinesischunterricht (25), S. 172–185.
  • Diao, Lan (2013) Lesenlernen im schulischen Chinesischunterricht. Prozesse und Strategien deutscher Schülerinnen und Schüler. Berlin: Logos

  • Everson, Michael E.; Ke, Chuanren (1997): „An inquiry into the reading strategies of intermediate and advanced learners of Chinese as a foreign language“. In: Journal of the Chinese Language Teachers Association (1/32), S. 1–20.
  • Everson, M.E; Shen, H.H (2010): Research among learners of Chinese as a foreign language. Honolulu: University of Hawaii Press.
  • Fu, I-Ping P. (2005): Student approaches to learning Chinese vocabulary. Dissertation. Virginia Polytechnic Institute and State University, Blackcburg, Virginia.
  • Gebhard, Christian (2016): Häufige Fehler erwachsener Lerner des Chinesischen im Anfängerstadium. In: CHUN - Chinesischunterricht (31), S. 30–50.
  • GUO Zhiyan: Development of Chinese Character Learning Strategies among Beginners: A Sociocultural Perspective In: CHUN 26. S. 45-66.
  • He, Lifang (2012): Jianada daxuesheng Hanyu yuyin chenggong xide celue - jianlun yuyan xide guanjianqi jiashuo 加拿大大学生汉语语音成功习得策略—兼论语言习得关键期假说. Learning strategies of successful adult phonetics learners from Canada: A supplementary study of Critical Period Hypothesis. In: Chinese as a Second Language Research 1 (2), S. 285–311.
  • Kuo, Y.-C: Strategies for learning classifiers. In: B. Swierzbin, F. Morris, M. E. Anderson, C. A. Klee, & E. Tarone (Eds.), Social and cognitive factors in second language acquisition: Selected proceedings of the 1999 Second Language Research Forum. Somerville, MA: Cascadilla., S. 424–442.
  • Qian Yulian 钱玉莲; Zhao Qingju 赵晴菊 (2009): Liuxuesheng hanyu shuchu xuexi celue yanjiu 留学生汉语输出学习策略研究. Beijing 北京. Shijie tushu chubanshe 世界图书出版社. ISBN: 9787510011603.
  • Salman, Boris (1996): Chinesischlernen in eigener Regie – Erfahrungsbericht. In: CHUN - Chinesischunterricht 12.
  • Shen, H. H. (2005): An investigation of Chinese-character learning strategies among non-native speakers of chinese. In: System 33 (1), S. 49–68.
  • Tasker, Isabel (2010): Intermediate Distance Learners of Chinese Look Back: A survey Study. In: Everson, M.E; Shen H.H.: Research among learners of Chinese as a Foreign Language (2010), S. 153–178.
  • Wang, J.; Spencer, K.; Xing, M. (2009): Metacognitive beliefs and strategies in learning Chinese as a foreign language. In: System 37 (1), S. 46–56.
  • Winke, P.M; Abbuhl, R. (2007): Taking a closer look at vocabulary learning strategies: A case study of a Chinese foreign language class. In: Foreign Language Annals 40 (4), S. 697–712.
  • Wu Chou 吴愁; Guder, Andreas (2014): Eine Untersuchung zu lexikalischen Fehlern deutscher Muttersprachler auf der Basis des HSK-Sprachdatenkorpus. In: CHUN - Chinesischunterricht 29 (29), S. 45–66.
  • Wu, Shu-hsiung (2003): Mnemotechnische Methoden im Chinesischunterricht. In: CHUN - Chinesischunterricht 18, S. 187–196.