Springe direkt zu Inhalt

3.6.7.1 Umgang mit didaktisierten Materialien | Dealing with Adopted Instructional Materials | 改编教材

 

  • Fan, Hui-Mei (2010): Developing orthographic awareness among beginning Chinese language learners: investigating the influence of beginning level textbooks. University of Iowa, Iowa.
  • Henningsen, Lena; Müller, Simone (2008): China in der Schule: Das SHAN-Schulteam. Neue Plattform zum Austausch von China-Unterrichtsmaterial. In: CHUN - Chinesischunterricht 23, S. 135.
  • Liu, Weijian; Han, Sicong (2015): Chinas Heute und Gestern, Bd.1 China heute: Chinesische Kurztexte lesen. Stuttgart: Schmetterling Verlag. ISBN: 978-3896574268.
  • Liu, Weijian; Han, Sicong (2015): Chinas Heute und Gestern, Bd.2 China gestern: Chinesische Kurztexte lesen. Stuttgart: Schmetterling-Verlag. ISBN: 978-3896574275.
  • Yao, D. (Hg.) (2006): Chinese language instructional materials and pedagogy. Beijing: Beijing Language and Cultural University Press.
  • Zhao Xianzhou 赵贤州; Li Weimin 李卫民 (1990): duiwai Hanyu jiaocai jiaofa lun 对外汉语教材教法论. Shanghai 上海. Shanghai waiyu jiaoyu chubanshe 上海外语教育出版社