Jin, H. G. (2004): The role of formulaic speech in teaching and learning patterned Chinese structures. In: Journal of the Chinese Language Teachers Association 39 (1), S. 45–62.
Lutz, Marion (1995): Einige Bemerkungen zum flüssigen Ausdrucksvermögen von Lernern der chinesischen Sprache als Kriterium bei der Leistungsbewertung. In: CHUN - Chinesischunterricht 11.
Taguchi, Naoko; Li, Shuai; Xiao, Feng (2013): Production of formulaic expressions in L2 Chinese: A developmental investigation in a study abroad context. In: Chinese as a Second Language Research 2 (1), S. 23–59.
Teng Jihai 滕吉海 (1997): duiwai hanyu jiaoxue zhong yige burong hushi de wenti - tan langdu he langdu jiqiao 对外汉语教学中一个不容忽视的问题——谈朗读和朗读技巧. In: Hanyu Xuexi 汉语学习 , Nr. 6.
Waltz, Terry (2015): TPRS [Teaching Proficiency through Reading and Storytelling] with Chinese Characterictics: Squid for Brains, ISBN-13: 978-0692442906.
WANG Picheng 王丕承/Andreas Guder: Elementarstrukturen von Dialogen in Grundstufenlehrwerken der chinesischen Umgangssprache und ihre Bedeutung für die Lehrwerkskonzeption. In: CHUN 26. S. 81-97.
WU, Ching-Hsuan (2009): Teaching advanced spoken Chinese. Integration of accuracy and cultural awareness in word choice. In: CHUN - Chinesischunterricht (24).