Springe direkt zu Inhalt

3.5.3.2 Kompetenzen: Hören Chinesisch | Listening Competences in Chinese | 中文听力

 
  • Bazant-Kimmel, Christina (2003): "mit anderen augen hören" – Authentische Hörtexte zum interkulturellen Lernen im ChaF-Unterricht. In: CHUN - Chinesischunterricht 18, S. 175–185.
  • Deng Enming 邓恩明 (2004): Tan "fandu" yu "fanting" jiaoxue 谈“泛读”与“泛听”教学. In: CHUN - Chinesischunterricht 19, S. 27–32.
  • Hu Bo 胡波 (2007): Hanyu tingli ke jiaoxuefa 汉语听力课教学法. Beijing 北京. Beijing Yuyan Daxue Chubanshe 北京语言大学出版社. ISBN: 9787561918876.
  • Li Xiaoqi 李晓琪 (2006): duiwai hanyu tingli jiaoxue yanjiu 对外汉语听力教学研究. Beijing 北京. Shangwu yinshuguan 商务印书馆.
  • Liang, Jie; Heuven, Vincent T. van (2007): Chinese tone and intonation perceived by L1 and L2 listeners.  In: Gussenhoven, Carlos; Riad, Tomas (Hg.): Experimental Studies in Word and Sentence Prosody. Berlin u.a (Phonology and Phonetics, 12.2, Volume 2), S. 27–62.
  • Liu Feng 刘峰 (2004): Dui liuxuesheng chuji tingli jiaocai de shexiang 对留学生初级听力教材的设想. In: Yunnan shifan daxue xuebao (duiwai hanyu jiaoxue yu yanjiu ban) 云南师范大学学报(对外汉语教学与研究版) , Nr. 2.
  • Liu Songhao 刘颂浩 (2008): Hanyu tingli jiaoxue lilun yu fangfa 汉语听力教学理论与方法. Beijing 北京. Beijing daxue chubanshe 北京大学出版社. ISBN: 9787301140338.
  • Riedlinger, Heinz (1984): Prinzipien der Erstellung kommunikativer Hörverständniskurse. In: CHUN - Chinesischunterricht 1.
  • Wen, X.: Teaching listening and speaking: An interactive approach. In: M. E. Everson & Y. Xiao (Eds.) Teaching Chinese as a Foreign Language (pp. 131-150). Boston: Cheng & Tsui., S. 131–150.
  • Wilberschied, L.; Berman, P. (2004): Effect of using photos from authentic video as advance organizers on listening comprehension in a FLES Chinese class. In: Foreign Language Annals 37 (4), S. 534–543.
  • Yang Huiyuan 杨惠元 (1996): hanyu tingli shuohua jiaoxuefa 汉语听力说话教学法. Beijing 北京. Beijing yuyan xueyuan chubanshe 北京语言学院出版社.