Heli Wei-Chu Hsu: Post-Impressionism in Modern China: Modern Artis, Artistic Practice, and the Role of Tradition (begonnen 2022)
Gayoung Lim: Cultural Exchanges between Korean Peninsula, China, and Japan from the MIddle of the 6th Century to the Middle of the 7th Century: An Interpretation of Regional Information through Korean Pensive Bodhisattva (begonnen 2022)
Yini Yang: Destroying Socialist Spaces: China's Avant-Garde Exhibitions in the long 1980s (begonnen 2022)
Von Prof. Jeong-hee Lee-Kalisch betreute Dissertationen:
CHEN Cheng: The Huayan Cave: Art and Belief of Popular Buddhism of the Song Dynasty (10th-13th Century) in Sichuan
KIM Hyun Young: Die Bedeutung der koreanischen Künstlerin NA Hye-seok im Spannungsverhältnis zwischen Tradition und Moderne
Martyna LESNIEWSKA:Formation of the Nagasone School: Influences, inventions and development of a distinctive style of armour makers
Petra PÖLZL: The Aftermath of Shock Wave Art. Performing Political Subjects/Performance Art in China
Ruth Sonja SIMONIS: Travel and Transculture: Fukui Kôtei (1866-1937)
ZHOU Jian: The Ten Austerities of Liu Benzun in Piludong, Anyue, China
YANG Ya-Ting: The Role of France in Modern Chinese Art 1911-1976
KIM Seoyoung: Das Werk des Künstlers Do Ho Suh als Beispiel der zeitgenössischen Kunst aus Südkorea - Das Transkulturelle als künstlerische Strategie
ZHAN Qian: The Mental Portrait of Yimin: A Case Study on Zheng Sixiao and His Ink Orchid from the Perspective of Psychoanalysis
JIANG Yuwen: Body Fragments and Romantic Residues - Between Abstract Narrative and Narrative Abstract in Chinese Avant-garde Calligraphy
HUANG Chunmeng: Representation of Emperor Xuanzong (685-762) in Chinese Art: A Study on the Chinese Paintings with the Motif "Emperor Xuanzong"
ZHANG Xuansu: Gewebte Ornamente mit Schriftzeichen aus dem Tarimbecken: Jin-Seide im transkulturellen Kontext, 1.-4. Jh. n. Chr.
TIAN Lu: Transmission der buddhistischen Darstellungen auf den Seidenstraßen: Analyse der Fundstücke aus der Qigexing Tempelanlage im rituellen Kontext