Springe direkt zu Inhalt

Laufende Dissertationen

  • CHEN Cheng: The Huayan Cave: Art and Belief of Popular Buddhism of the Song Dynasty (10th-13th Century) in Sichuan
  • KIM Hyun Young: Die Bedeutung der koreanischen Künstlerin NA Hye-seok im Spannungsverhältnis zwischen Tradition und Moderne
  • Martyna LESNIEWSKA:Formation of the Nagasone School: Influences, inventions and development of a distinctive style of armour makers
  • Amelia MACIOSZEK: Study of Chinese Blue-and-White Porcelain Designs on Iranian Ceramics
  • Yan MICHEL: Kunst und Tod - Über die Einstellung zum Tod in der japanischen Kultur und die Darstellung des Todes in der zeitgenössischen Kunst
  • Petra PÖLZL: The Aftermath of Shock Wave Art. Performing Political Subjects/Performance Art in China
  • Ruth Sonja SIMONIS: Travel and Transculture: Fukui Kôtei (1866-1937)
  • ZHOU Jian: The Ten Austerities of Liu Benzun in Piludong, Anyue, China
  • YANG Ya-Ting: The Role of France in Modern Chinese Art 1911-1976
  • KIM Seoyoung: Das Werk des Künstlers Do Ho Suh als Beispiel der zeitgenössischen Kunst aus Südkorea - Das Transkulturelle als künstlerische Strategie
  • ZHAN Qian: The Mental Portrait of Yimin: A Case Study on Zheng Sixiao and His Ink Orchid from the Perspective of Psychoanalysis
  • JIANG Yuwen: Body Fragments and Romantic Residues - Between Abstract Narrative and Narrative Abstract in Chinese Avant-garde Calligraphy
  • HUANG Chunmeng: Representation of Emperor Xuanzong (685-762) in Chinese Art: A Study on the Chinese Paintings with the Motif "Emperor Xuanzong"
  • ZHANG Xuansu: Gewebte Ornamente mit Schriftzeichen aus dem Tarimbecken: Jin-Seide im transkulturellen Kontext, 1.-4. Jh. n. Chr.