Springe direkt zu Inhalt

Tutoring

tutoring-logo

tutoring-logo

Liebe BA-Studierende,

mein Name ist Katharina Ohlhorst und ich bin die Tutorin für die Fächer Arabistik, Semitistik und Islamwissenschaft. Selbst studiere ich im Moment Islamwissenschaft im Master. 

In erster Linie betreue ich die Bachelor-Studierenden ab dem 3. Semester bei Fragen rund um die Vorbereitung und Gestaltung der Haus- und Bachelorarbeiten, richtige Zitierung und Transkribierung. Außerdem biete ich gerne Beratung bei organisatorischen Angelegenheiten wie Bescheinigungen, Anrechnungen oder Master-Übergang. Zusätzlich zu meiner Sprechstunde biete ich einmal wöchentlich ein Tutorium wie auch ein regelmässiges Austauschtreffen zur Bachelorarbeit an. 

Für die Sprechstunde bitte ich Euch um eine kurze Anmeldung sowie um die rechtzeitige Mitteilung Eurer Fragen im Vorfeld - schreibt mich einfach unter k.ohlhorst@fu-berlin.de 

Ich freue mich auf unsere Zusammenarbeit in diesem Semester und bin auch in der vorlesungsfreien Zeit für Euch da! 

------English version---------

Dear Bachelor students,

 

My name is Katharina Ohlhorst, I am the  tutor for Arabic, Semitic, and Islam Studies. As for myself, I am currently pursuing my Master's degree in Islam Studies.

 

I mainly supervise Bachelor's students starting from the 3rd semester. I provide support with questions concerning the preparation and structuring of seminar papers and BA theses as well as correct citation and transcription. Besides, I will gladly advise you on organizational issues such as certification, transfer and recognition of credit points, or Bachelor-to-Master transition. Apart from my consultation hours, I offer a tutorial once a week as well as a regular meeting for discussing you bachelor thesis. I am also there for you during the semester break!

For consultations please send me an e-mail and let me know in advance what exactly your question concerns - just contact me: k.ohlhorst@fu-berlin.de 

I look forward to our cooperation this semester!

bild_logo_bgsmcs
ZMO
Fachbereich Geschichts- und Kulturwissenschaften